>

30 år och besök på barnakuten

Fyllde 30 i fredags.. Whiiie! NOT... ;-)
Eller jo, det är helt okej.. Kommer aldrig komma i kapp mannen ändå, då han är 7 år äldre än mig. hehe

Fredagen började med att vi gick upp tiiiidigt, för vi skulle på Linnéas Luciauppvisning på förskolan.
Ute regnade det - grattis på mig - och det var mörkt. Lite snö hade ju piggat upp, tycker jag.. Men men..

Luciaframtrådandet gick jättebra, guuud så söta dom är dom små. Självklart började småttingarna gråta en efter en när de fick se sina föräldrar i publiken.. Ha ha. Linnéa var dock sist att fälla några tårar och behövde inte komma och sitta i vårt knä utan nöjde sig med frökens famn. Sötnosen...

Väl hemma sen vardet lite snabbstädning innan fikabesök skulle komma.

Maja var fortfarande sjuk, och hostan hade blivit mycket värre tyvärr. Hon hostade hela natten och det var som om hon kiknade och inte fick luft. :-O
Under dagen blev det inte bättre utan snarare sämre och framåt senare eftermiddag ringde vi till vårdguiden för att få lite råd. Dom tyckte att eftersom hon var så liten och hostan inte lät direkt kul så skulle vi in till Danderyds barnakut och låta en läkare lyssna på henne.
Fasan för RS-virus kickade igång direkt..

Johan stannade hemma med Linnéa, min födelsedagsmiddag på tu man hand med mannen (tja, och en bebis ;-)) blev uppskjuten och jag åkte direkt med Maja mot Danderyd. Kom dit ungefär halv sju.
Det regnade och man såg knappt nåt framför sig, och att då hitta till den oskyltade (jo, hade en liiiiiiiiten vit skylt mot den vita väggen strax vid dörren) entren till barnakuten..
Hur som helst hittade jag till slut och vi kom in.
På 10 minuter fick vi komma in och träffa en läkare.. Oj, vilken effektivitet. DET är man inte van vid inom vården.. ;-)

Läkaren konstaterade att Maja helt klart hade en infektion, var röd i halsen och ena örat (inte öroninflammation ännu iaf, hoppas vi slipper det) och tydligt snorig och hostig.
Det KAN vara initialfas till RS tyvärr, sa läkaren, så nu gäller det att hålla koll närmaste tiden.
Får hon feber eller svårare att andas så är det akut in igen..

Så här har vi under helgen varit lite oroliga, och hoppas att det ska vända.
Idag, söndag, känns hon bättre och inte lika sjuk. Hoppas vi slipper en förvärring.. HOPPAS..

Vi var hemma igen innan Idolfinalen klockan åtta, så jisses vad snabbt det gick..

Johan, Maja och jag mös framför teven (Linnéa sov) under kvällen.

Grattis på mig..
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: