>

En helg av bygge

Denna helgen åkte Linnéa till sin farmor för att ha det mysigt, så att vi skulle få lite tid att försöka få hennes nya rum färdigt.
Vi håller på att bygga om vårt hus och gjorde i somras en stoooor ombyggnation. Allt är inte klart ännu, inte på långa vägar, så Johan bygger så fort vi skrapar ihop lite tid.
Just nu är prio ett att få klart Linnéas nya rum, som tidigare var vårt sovrum. Sen fokuserar vi på den nya farstun, men det blir ett senare kapitel.

Hur som helst har svågern (Fredrik) varit här och hjälpt till med att sätta upp osb-skivor och sen gips på väggarna. Ett par eluttag sattes upp också..
Dom har jobbat på jättebra och nu är det dags för spackling (jag gör en stoppar-fingarna-i-halsen-rörelse, så tråkigt är det).
Jag har servat med mat och hållit Maja nöjd. Svårt att göra annat när man har dom där juvrena där fram.. ;-)
Man blir fast i kvinnorollen och ammar.. ;-)
Men det är helt okej, karlarna har fått jobba och jag mysa med bebis.. Vilket är egentligen roligast? ;-)

Så nu känns det bra att det hänt en del under helgen..

Lite bilder



Fredrik jobbar på..



Johan leker elektriker och checkar om det är ström i sladdarna.. Tokern...


Det ska bli sååå skönt när bygget är klart.. Men jag siktar på att om typ FEM år är allt klart, med en totalombyggnad av huset samt en omgjord tomt..
Men fint kommer det bli.. :-D
Postad i: Allmänt Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: Nahojjas

Kittlar Dödsskööönt i tungan hehe

2009-01-01 @ 22:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: