>

Tvåbarnschocken?

Det talas om tvåbarnschock från många håll och fram till igår ryckte jag mest på axlarna åt det. Det går ju jättebra med bägge barnen!
Igår började det....

Maja började skrika och var orolig hela dagen, krampade och hade tydligt ont i magen.. Jaha, tänkte vi, inte igen.
Linnéa hade lättare kolik fram till 3 månaders ålder och hittills trodde vi att Maja skulle slippa, för hon har varit bra på att själv "fixa sina gaser". ;-)
Men av nån anledning (jag scannar i huvudet vad jag ätit sista dagarna) så är vi där.
Igen.. Suck..

Igår fanns inget som hjälpte, knappt ens sjalen. Men idag är det lite bättre.
Tur att man numera är van babymasserare, hehe.
Natten gick okej fram till femtiden, sen var jag och Maja vakna till åtta då vi gav upp chansen om mer sömn.
Till råga på allt har Linnéa sen vaccinationen (eller är det en sen reaktion på systern?) strulat med sömnen.
Johan var uppe en mängd gånger mellan fem och åtta han oxå, för att försöka natta om henne.

SUCK..

Och i morgon är Johans 10 pappadagar över.. FASA!
Så i morgon ska jag själv balansera allt själv...

Jag ser det framför mig redan.. Lätt stressad, ska ni veta.
Linnéa ska upp i tid, Maja och jag har troligen knappt sovit, bägge barnen ska packas in i bilen och iväg till dagis, Maja ont i magen och inget hjälper, bvc-tid i morgon, jag har läkartid (vilket jag nog får ringa och skjuta upp), hämta Linnéa från dagis, hem och roa bägge barnen samtidigt (Maja kommer ha ont och bara vila bli buren runt runt) och sen ska jag försöka hinna laga nåt ätbart tills att Johan kommer hem..

GAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!

Det kommer säkert gå. Men jag vet hur det kan se ut om det krånglar, för så har idag och igår sett ut, och då har vi ändå varit TVÅ föräldrar hemma..

Men andra föräldrar klarar det va??

Jag återkommer med rapport.. ;-)
Postad i: Allmänt Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: mela

Du kommer fixa det galant! Har förresten också en Maja :)

2008-12-08 @ 16:38:44
URL: http://melano.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: