>

Baka baka liten kaka

Dagen har varit rätt lugn. Dottern har varit på sitt älskade dagis (jaja, det heter förskola) och jag passade på att åka till Bolaget för att försöka få tag i Blossas -08 Glögg. Förra året fanns det inte kvar när vi kom på att vi ville ha det. ;-)
Men idag fick jag tag i det. Blåbär heter det, men jag vet inte hur mycket blåbärssmak det var, mannen tyckte inte att han kände nåt sånt. För ja, vi har provat det redan. Eller ja, JAG smakade vanlig saftglögg medan mannen och hans bror fick dricka glöggen jag släpat hem från Bolaget. ;-)
Avis? Jag? Näääeeee då.. hihi

Efter att jag hämtat dottern så åkte vi hem och bestämde att vi skulle baka lite.
Jag hade lovat mannen min mjuka pepparkaka i helgen som var, men glömde bort det. :-O
Så med glöggen i tankarna så bestämde vi (jag) oss för att baka den,
L var jätteglad och rörde gärna i smeten och slickade även slickepotten och en sked efteråt. ;-)





Vilken sötnos va?! ;-)

När kakan var i ugnen passade jag på att börja med maten, Kyckling Tikka Masala.
Dottern roade sig då med att sortera alla färgglada skärbrädor i lådan. Vi pratade lite om färgerna också.
Blå heter Bou, Röd heter Ööd, Grön är Öön osv. Men favoritfärgen (mammas hatfärg så klaaart) är "anch", dvs orange.. ;-)





L älskade Tikka Masala (det trodde vi inte, är ju rätt kryddigt. Dock ej starkt, men mycket kryddor) och sen fikade vi hela familjen med mjuk pepparkaka och tända ljus.
Myspys..

Trevlig kväll
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: