>

Barnfri och pysslar

Dottern är hos sin farmor ett par dagar och har skoj.
Vi har då passat på att fixa lite med bygget hemma.. Blir lättare då man inte har en 1,5-åring springande runt benen.. ;-)

Mannen håller på och isolerar vår nya farstu och jag har agerat hantangare.. Svårt att göra så mycket annars när man är en flodhäst med foglossning.. hehehe

Idag har jag även städat lite och passat på att sy klart klädseln till vår släktvagga..
Det är en babykorg egentligen, men med vaggstativ, som kommer från min pappas sida.
Där i har min pappa, hans bröder, min bror och alla mina kusiner sovit.

MEN klädseln var väldigt sliten då originalklädseln sen slutet av 50-talet fortfarande satt på..
Den var dessutom ljusblå med prickar på och massor med volanger.. :-/  Och den var både blekt i färgen på vissa ställen samt en del volanger satt löst..
Kanske inte riktigt vår smak, så nu har vaggan fått en make over.



Vaggan innan förvandlingen





Efter förvandlingen



Sååå, vad tycker ni?
Gud så jag har kämpat för att få veckningen perfekt.. Ja, jag är perfektionist.. ;-)
Men nu är jag faktist riktigt nöjd..

Så, nu kan bebisen komma.. :-D
Postad i: Allmänt Kommentarer (6)

Kommentarer
Postat av: Carro

Men gud, den blev juh skit snygg :)

2008-11-02 @ 15:03:41
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Angel

Åh tackar!

Blev väldigt nöjd själv.. :-)

2008-11-02 @ 15:24:16
Postat av: *Mommen*

Vaggan blev jääättefiiin :)

Nu fattas bara en bebis ;)

2008-11-03 @ 11:50:00
Postat av: Dress Like a Princess

Ååh vad fin den blev

2008-11-03 @ 11:57:45
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Anonym

Superfint =) du är grymt duktig... bra att storasyster "provkört" den också. kram kram

2008-11-03 @ 16:47:33
Postat av: Nahojjas

Tur att jag har en alldeles egen proffs-sömmerska här hemma, jätterbra jobbat Älsklingen. När skulle du sy min nya fina Farbror Barbro-dress föressten ;) Puss

2008-11-14 @ 22:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: