>

förbluffad och mätt

För dom som inte vet så bor vi i skogen, alltså verkligen på vischan. ;-)
I ett litet hus på en väg utan vägbelysning och med ett femtontal hus runt omkring oss.

Vi trivs jättebra. På sommren är läget helt underbart och idylliskt och på vintern lite lagom isolerat för att man ska känna lugnet.
Vi har mindre än 10 minuters bilväg till centrum av ett av stockholms nordliga förorter och därmed inte så lång väg in till verkliga STORstockholm.

Hur som helst.. Det finns fördelar att bo så här och det finns nackdelar.
Fördelarna orkar jag inte rabbla upp nu men en av nackdelarna är:

- man kan inte bara gå ner till kiosken / videoaffären / pizzerian på hörnet direkt
som man kan när man bor i stan eller tja, allt mer centralt än detta ;-)

Detta innebär ju att man många ggr skippat den där pizzan eller godisbiten som man blivit sugen på framåt kvällskvisten.
På gott och ont. ;-) hehe

Men ikväll blev jag sååå pizzasugen och har egentligen varit det i nån veckas tid.
Dottern sov och jag och mannen hade inte riktigt ätit nån ordentlig middag (det hade dottern) och var lite sugna..
Jag suckade och beklagade mig lite över att ingen pizzeria har hemkörning till vår lilla avkrok, när mannen svarade att den där nya pizzerian i närmaste orten hade gratis hemkörning.
Med stort tvivel att dom skulle köra hit ut (det gör inga andra menar jag) så ringde jag och dom sa att det inte var några problem..

Jaså!!!!! tänkte jag..
Äh, får se om dom kommer..

En 35 minuter senare stannar en bil på den mörka vägen utanför oss och levererar två pizzor!
Vi är förvånade, förbluffade och jäkligt förvånade.

Men ack så "lyxigt" det känns att få en pizza hemkörd, när man bor här ute.. hehe



Nu har vi ätit klart, katten fått lite kanter och vi slöar i soffan.. Mätta och dästa.

Tänkte att bebisen kanske kan komma ut nu när den fått en nästan hel pizza som energi. ;-)
Dottern kom ju ut efter en kebabrulle.. He he..

Natti natti
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: