>

En underbar resa

Vi åkte på långfredagen med destination norrland.
De första 40 milen gick bra, men sen blev stackars Linnéa åksjuk och spydde tre gånger.
Och att stå i en väggren och byta kläder och tvätta av en 2-åring är inte kul. Stackars gumman..
Maja, som jag hade trott skulle vara superkinkig hela vägen, var riktigt duktig. Sov en hel del och satt och tittade ut en hel del.
Många stopp blev det, för att rusa av sig energi för Linnéa och för att slippa bilbarnstolen för Maja.
En resa som vanligtvis tar max 6 timmar (utan barn) tog dryga 9 timmar. ;-)

Vi kom iaf fram till pappa och Sema, till slut.
Vi hade några trevliga dagar hos dom, med härlig sol, lite skoterkörning, god mat och lite trevlig shopping inne i Åre.
Jag fyndade en skitsnygg grön Peak-jacka för under halva priset, på en ouletbutik med Peakgrejer.
Sååå nöjd!

Det var så kul att träffa pappa mer än några korta timmar, och att träffa Sema, Sabina och Simon mera.

Sen åkte vi till stan för att hälsa på min bror Jonas.
Det var ett tag sen vi sågs och det var kul att träffa honom..

Vi besökte Ria och hennes föräldrar och även Ulfs mamma Maidi. (mer om det senare)

Igår åkte vi hela vägen hemåt igen och självklart blev stackars Linnéa åksjuk igen. Suck.
Vi tog oss så långt som till Hudiksvall, då stannade vi och handlade åksjuketabletter som hon fick.
Gillar egentligen inte att ge henne dom, men nu blev det så. Var ju tvungen att komma hem och att stanna var annan mil funkar ju inte.
Det gick bra att få i henne medicinen och etfter en stund somnade hon. Maja passade på att sova samtidigt (hehe jag med) och vips var vi hemma.

Det har varit jättekul att åka norrut, men det är skönt att vara hemma igen..

Bilder från påsken kommer senare..

Nu ska jag sova faktist. Är helt slut efter en veckas dålig sömn.

Natti natti
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: