>

Jag är väl dum men...

...jag stör mig verkligen på att folk inte kan stava.
När man kollar runt på bloggar finns det flera som inte kan stava enkla ord som:

"hadde"
"erat" eller "vårat"
eller vad sägs om "arbets hörna"? ;-)

Och detta är folk som INTE har problem med läs- och skrivsvårigheter, för jag känner dom  och vet att så inte är fallet.

1. Har folk inte koll på enkla ord som hade?
2. Har folk som vet att dom inte stavar bra inte stavningskontroll på sin dator?

Jag kan ibland stava knasigt på grund av att jag skriver för fort, eller har en bebis i famnen. Men jag stavar inte regelbundet fel på enkla ord som hade. ;-)

Nu får jag säkert sura miner som tycker jag är en besserwisser eller så. Men det struntar jag i, för jag som lärare tycker det är oerhört viktigt att man bevarar det svenska språket och lär sig skriva korrekt.

Så, nu har jag spytt ut min irritation. ;-)
Postad i: Allmänt Kommentarer (4)

Kommentarer
Postat av: Anki

Håller verkl med dig!!!! Ja skriver åxå slarvigt ibland å förkortar ord etc., MEN blir riktigt irriterad på såna stavfel!!!! Snacka om I-landsproblem va..?! =)

2009-08-11 @ 09:22:27
Postat av: Mommen

:) vad är det för fel på arbetshörna?

2009-08-11 @ 12:01:10
Postat av: Sandra

Håller med dej (ja jag vet... det stavas dig ;-)) till 100%. Dock är jag ju ingen stjärna själv på att stava... MEN jag försöker iaf! =)

Kram

2009-08-11 @ 15:00:10
URL: http://sandraisa.blogg.se/
Postat av: Angel

Mommen: Det heter ju arbetshörna och inte arbets hörna..

Jag avskyr särskrivningar.. suck...

2009-08-14 @ 21:27:13
URL: http://angelslillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: