>

BVC

Idag var det dags för Maja att få sin 3-månadersspruta, eller ja det är ju egentligen två sprutor, och dags även för vägning/mätning.
En spruta i varje lår (BVC-sköterskan berömde Majas knubbiga lår som tydligen var lätta att sticka i. ;-)) och Maja brydde sig knappt. Gjorde nog mer ont i mitt hjärta (jag har lite sprutskräck kan man säga) än i hennes ben.

Hon vägde 6985 g och var 62,5 cm lång.
Jag anade att hon var över 62 cm då hon börjat ha storlek 68 (vilket är för 6-månader!!) redan.
Hon ligger en hel storlek över vad Linnéa hade vid samma ålder.. Fast Maja vägde ju nästan ett kilo mer också från födseln. ;-)

Men då fick jag anledning idag, innan vi hämtade Linnéa på förskolan, att sortera bort en massa kläder som blivit för små och ta fram alla 68-kläder. Däribland den jättefina grön/bruna vindstopper-fleecen från POP, som Linnéa var så söt i. Maja var minst lika söt i den, även om den fortfarande är liiite lång i ärmarna.. ;-)

Var och köpte en vindstopper idag till Linnéa också, en röd. Tycker dom är så himla bra, både som enskild jacka på våren och under typ skaljacka.

Oj, vad jag babblar iväg om kläder.. Intressant va?! ;-)

Nä, nu ska jag göra nåt ÄNNU mer intressant, det luktar om min äldstas bakdel och det är nog dags att byta den blöjan. ;-)
Tänk vad livet som småbarnsmamma är intressant! Ha ha ha..
Fast det måste DU ju tycka, eftersom du läser detta.. Hi hi hi..

So long! Bajsblöja, here I come!
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: