>

Fredagsdejt

Idag fick vi sova till hela klockan åtta (!) så nu är Mamma pigg.
Just nu sover bägge tjejerna middag och jag får en liten stund för mig själv, och passar då på att blogga lite. ;-)
Vadå vika tvätt, ska man göra sånt? ;-)

På förmiddagen har vi haft dejt hos Anki, Findus och lilla Minna.
Findus är drygt två (Har samma födelsedag som Maja, dvs 24 nov) och Minna föddes 1 januari.
Hon kan vara först i Stockholm som föddes 2009 då hon kom ut 00,14. :-D
Coolt!
Det var iaf första gången vi fick se henne "på riktigt", om man inte räknar med att kika ner på henne i vagnen, påbylsad.  He he. En riktig liten sötnos, och lik sin storebror!

Linnéa och Findus lekte, bebisarna tuttade och mammorna snackade.
Efter lite fika och en massa bus och spring slocknade de två större barnen nästan helt i soffan, framför "I Drömmarnas Trädgård". Det märktes att dom båda var lite hängiga.
Linnéa mår iaf mycket bättre idag och har ätit nästan som vanligt..

 
Sötnosarna i varsin soffa.. Trötta ju..



Anki med Minna sovandes i knät.

Anki lärde jag känna på Öppna Förskolan. När kan det varit? Hösten eller vintern 2007 kanske?
Hmmm, minnet är bra men kort..

Hur som helst... Jag kände direkt att jag kände igen henne på nåt sätt och när vi en dag kom in på ämnet så visar det sig att vi är nästan jämngamla och bodde bara några kvarter från varann när vi var små.
Och nu bor vi på samma ort och har två barn var i samma åldrar. Livet är bra kul ibland, tänk hur det formar sig. ;-)

Maja fick en "Välkommen till världen-present", en jättefin body i rosa och rött och med tillhörande röda byxor.
Linnéa fick en Bolibompa-målarbok som vi ska ge oss i kast med nån dag. Får se om hon klarar av att måla innanför linjerna. ;-)



STORT TACK!

(Själv är jag snart klar med Minnas present, bilder kommer senare)

Nu ska jag softa lite i soffan med en god bok innan köret sätter igång igen. Tvätt ska tvättas och hängas, disk ska fixas och barn ska roas och tuttas.. En svängom med "snabeldraken" kanske också behövs, innan dammråttorna tar över detta hem.

Trevlig kväll på er alla!

Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: