>

Pippi och lördagsgotta

I morse åkte jag och flickorna iväg och handlade lite mat och strosade i centrum, så att pappa skulle få en lugn morgon och sen sätta fart med listerna i Linnéas nya rum.
Vi gick förbi en väskaffär som hade rea och hittade en jättefin ryggsäck till Linnéa.
Jag har letat länge efter en rygga som inte är rosa med Disneyprinsessor på eller blå med bilar. ;-)
Denna var röd, gul och blå med Pippi på och den gillade Linnéa direkt!
Så mamma gav med sig och köpte den. He he.


Bland sko-oredan som hör hemma i en småbarnsfamilj, va?! ;-)
Tiger i handen och Vovven i ryggsäcken.

 
Ryggsäcken bakifrån

Sen på eftermiddagen gick jag ut med flickorna i snön. Maja satt i sjalen innanför min gravid/sjaljacka och sov som en stock. Linnéa fick åjka pulka och då var hon överlycklig.
"Ping mamma" ropade hon och mamma sprang. Snacka om att jag blev varm, med Lillan på magen och springandes i snön.. He he. Men vad gör man inte för att få se sin dotter kikna av lycka?!
Sen fick vi förbi Fredrik och Annas hus och matade katterna också, eftersom dom är i fjällen denna helg.

Lördagsmiddag blev lövbiffsrullar med klyftpotatis. Lite gott vin till det.
Och för ovanlighetens skull så åt vi efterrätt också, chokladpudding med vispgrädde.
Det var första gången Linnéa smakade detta och minen hon gjorde när hon fick det på tungan första gången var obetalbar.
Nam nam, utbrast hon och skålen var efteråt nästintill ren. ;-)


Mumsigt!


Jag trodde det var Maja som var gräddnosen i den här familjen. ;-)

Nu ska vi softa framför Melodifestivalen och ha en mysig kväll..
Postad i: Allmänt Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: malin

Haha vilken sötis :D

2009-02-07 @ 21:20:40
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Carolina

så sött!

2009-02-07 @ 22:16:42
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: