>

Long time, no see

Insåg häromdan att jag inte skrivit i min kära blogg på läääänge.
Får väl säga att det dels berott på sjukdom (först jag och sen Johan) och att jag helt enkelt inte hunnit.
Tänk vad tiden går med två småttingar hemma.

Jullovet är över iaf och dagis är igång för Linnéa. Det var lite kinkit första två dagarna men sen precis som vanligt.
Johan jobbar heltid nu (han har ju varit pappaledig måndagar och fredagar hela hösten) och jag har bägge tjejerna hemma heldagar måndagar och fredagar numera.
Det går jättebra men man måste hitta på saker dom dagarna, för annars blir Linnéa stissig. Jag måste ju vara skittråkig som bara ammar.. ;-)
Så vi umgås med de få som är hemma med barn eller åker till Öppna Förskolan.

Maja bara växer och växer. Mamma har väl grädde i mjölken. ;-)
2 månader gammal är hon 59,5 cm lång och väger 6,1 kg. He he.
Storlek 56 på kläder kan man glömma numera!
Nu skrattar hon och "pratar" med oss. Tittar gärna efter storesyrran eller leker med babygymet. Vad fort dom växer!

Idag har vi varit på familjeutflykt med en familj från vår gamla föräldrautbildningsgrupp, Annika, Marcus och lilla Hedvig. "Edig" som Linnéa säger, är någon månad yngre bara och tjejerna leker suveränt med varandra.
Vi åkte iväg till Lekplatsen i Bromma för första gången och det var poppis.
Det är ett inomhuslekland med bilbanor att köra på, bollhav, klättergångar i alla möjliga höjder och rutchkanor.
Och ett café ;-) som vi föräldrar gillade.. He he.

Vi var där klockan 10 när dom öppnade och det var nog bra, för mitt på dagen när vi åkte därifrån så strömmade det in barnfamiljer. Pust!
Men vi hade jätteskoj och det gör vi gärna om.
Hedvig med familj hoppas vi också hänger med!

Lite bilder!



Hedvig och Linnéa klättrar i nätgångarna.



Pappa hjälper till.



Barnen med tillhörande pappor bland bollarna.



Whiiiiee!



Tittut!

Nu ska jag och Maja krypa ner i sängen (hon sover redan) och sova gott.
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: