>

Fredag i Uppsala

Idag har jag varit med tjejerna i Uppsala och träffat min vän Mia, eller som Linnéa säger "Mimi". ;-)

Mia ska ju ha barn (Jättekul! Det har vi väntat länge på!) så idag har vi klämt, kännt och provkört olika vagnar.
Det var skojigt men samtidigt jobbigt. Tänk dig att ha en tvååring lös i en leksaksaffär, så fattar du vad jag menar. ;-)
Det blev en hel del spring, hehe. Fast jag måste erkänna att hon beter sig bra och lugnt, jämfört med en del kompisars ungar i samma ålder. Hon klättrar inte direkt utan är ganska lugn, och ändå är man helt slut efter den här dagen. ;-)

Maja däremot sov nästan hela dagen i vagnen, så hon var ju inte så jobbig att ta hand om. Ha ha.
Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer.

Vi passade även på att handla på Coop och utanför kassorna hade dom en leksakskarusell som Linnéa åkte:

Självklart med Tiger i famnen.

På Coop hittade vi också ett par allvädersvantar, som jag hoppas på ska funka i all slask. Tack och lov har vintern mest bjudit på minusgrader och än så länge inte så himla mycket slask, men det blir väl mer av den varan.

På väg hem somnade båda barnen och väl hemma vilade vi hela bunten. Det behövde vi. ;-)

Nu ikväll gick Johan och Linnéa ut en sväng, för att hämta en flaska vin i svågern och svägerskan källare. Då såg det ut så här:
'
Både pappa och dotter har fleece och väst. Likisar! ;-)
Linnéa gillar pannlampan, som behövs här ute på landet.

Nu sover faktist båda barnen (Maja brukar inte somna förrän niotiden men verkar ha en "sov-dag" och är trött) så vi ska ta en lugn kväll med lite vin och en skål lösgodis.

Trevlig helg!
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: