>

Funderingar kring städning

Det enklaste sättet att få ett leende från en eftermiddagstrött 20-månaders är att säga att vi måste städa nu. Speciellt lycklig blir hon om vi ska dammsuga. ;-) Hon springer raka vägen till städskåpet och vill dra ut dammsugaren.

Linnéa skiner upp som en sol och även en kinkande Maja börjar skratta då sammsugaren drar igång.

Efter att jag dammsugt klart så får Linnéa dammsuga också.  Det tycker hon är skoj.. Maja sitter i babysittern och tittar på hur storesystern gör.

Har jag konstiga barn eller beror detta på min städning?
Städar jag för ofta eller för sällan?

Nu har vi precis satt oss efter att vi flängt runt och städat. Om 5 minuter kommer alla leksaker vara tillbaka utspridda på vardagsrummets golv.
;-)

Livet med barn är underbart på många sätt. Städningen efter dom är inte ett av dem.. ;-)

Kram
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: