>

Hemsk natt = Lugn lördag

I natt var jag vaken mellan tolv och åtta (sov en sväng mellan halv sju och sju) med en pipig Maja. :-(

En tredjedel av natten har jag haft henne över axeln och guppar runt, en tredjedel vaggat henne i vaggan och den sista tredjedelen försökt sov trots en make som snarkade kopiöst.
Johan fick iallafall sova till fyratiden då Linnéa vaknade och bestämde sig för att det var morgon. Han gick in till henne och la sig brevid för att sova där med henne, tack vare att hon fick en så bred säng (120 cm) så kan man göra så. Bra bra. Linnéa somnade runt sextiden och sov till åtta. 

Och eftersom Johan då hade lämnat sovrummet så kunde jag kanske få sova lite utan snarkningar, tänkte jag. Näpp, då bestämde Maja sig för att bajsa ner sig TVÅ gånger så då blev det blöjbyte, pyjamasbyte och lakanbyte. Najs najs!

Tror hon var vaken hela natten, fram och tillbaka, för att hon hade ont i magen. X antal bajsincidenter idag kan stödja den teorin. ;-)

Äh, nog om bajs. ;-)

Vid åtta fick Johan gå upp med bägge barnen så jag skulle få sova lite, tack gubben.
Efter lite frulla stack dom ut och åkte skridskor, eller ja, Johan åkte skridskor iallafall. ;-)
Tror båda tjejerna är liiite för små ännu. He he.


Här är dom nere på isen. Den där vagnen är bara för underbar! Det går till och med att åka långfärdsskridskor med.
Johan låter hälsa att det var gott om plats för att ta skär.
Dom åkte en mil ungefär. Duktig pappa!

Så för mig har dagen varit lugn, har vilat en del. Både pga nattens eskapader men även för att jag nog börjar bli sjuk. Precis nu när vi började bli friska igen. Suck!

På eftermiddagen åkte jag och Linnéa ensamma iväg och handlade lite. Lite mamma-Linnéa-tid på sätt och vis. ;-)
Linnéa fick köra en sån där liten kundvagn och hjälpte till att stoppa i alla varorna. Det var skoj, tyckte hon.
Nåt som var mindre skoj var att hon när vi stod i kön till kassan såg några barn (var var föräldrarna?) som åt ut lösgodishyllan. Linnéa har ju aldrig fattat var de där hyllorna med färgglada sakerna var, men nu fattade hon att det var nåt man ska äta. Attans också!

Jo, glömde igår att visa bild på presenten och födelsedagskortet som Mia fick igår. Hon fyller inte förrän nästa vecka, men vi hinner nog inte ses innan dess, så hon fick sitt paket igår.

Hon har redan öppnat det, så jag kan berätta att det var en Bodybutter med kakaosmör, från Body Shop, för att smörja in den växande bebismagen med. :-D

Imorgon ska vi på kalas hos grannen Viktor, som fyllde två i torsdags.
Kastade ihop ett snabbt kort till paketet nu ikväll, medan Maja sov en liten tupplur.
Eftersom paketpappret hade monster på sig, så fick kortet gå i samma stil. Jag hade inga monsterstämplar så jag ritade ett eget motiv med presentpappret som idé.
Blev väl helt okej!?

Hoppas Viktor blir lika glad för innehållet i paketet. ;-)

Nä, nu är kvällen sen (var tog dagen vägen?) och nu ska jag nog slötitta lite på teve. Om det är nåt att se..

Natti natti
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: