>

Livet är för underbart!

För er som inte vet så har jag haft en månad av typ ingen sömn. Gäsp..
Maja har haft nån "efter-sjukdom-och-tillväxt-fas" då hon velat vakna ungefär 4-5 gånger per natt (vanligtvis är det bara en eller två gånger) samt vaknat väldigt tidigt på morgonen. Eller ja, mitt i natten om man får fråga mig. Dvs 4-tiden.. Gäsp igen.

I natt var det hyfsat och det verkar vara på väg att bli som vanligt igen.
Men trött som jag var tänkte jag att jag skulle passa på att vila när Linnéa sov middag. OM Maja tänkte samarbeta och också sova då. ;-)

På förmiddagen var vi iväg och skulle lämna tillbaka ett par skor. Maja sov men kinkiga Linnéa fick mutas med lite torkad frukt för att ens stanna i vagnen så jag kunde lämna tillbaka skorna och sedan handla en kasse matvaror
Tänkte att vi skulle åka hem tidigt så att Linnéa inte somnade på vägen hem i bilen, utan skulle äta lunch hemma och sen sova.
Vi åkte elva från centrum och självklart somnade Linnéa!

Jaja, hem och in med matkassen, två sovande barn och allas jackor/vantar/mössor/väskor. Blev fyra vändor. Tur man bor som man gör och inte i flervåningshus utan hiss.. ;-)
Faaast då skulle man nog vara smal vid det här laget. Smal och sönderstressad. ;-)

Äh, nu kan jag inte hålla mig till ämnet..

La in Linnéa i sin säng och försökte bära över en sovande Maja till vår säng för att krypa ner där med henne och vila.. Sköööön säng, skööön säng.
Självklart vaknade Maja och blev tokvaken. Ha ha.
I en timme lekte jag järnet med henne för att hon skulle bli trött och vilja sova lite. Bara lite..
I säng med oss och Maja somnar preciiiiiiis när Katten Selma får för sig att börja skrika under sängen. Hon ville ut.
Jag muttrar inombords och ignorerar katten i hoppp om att hon ska ge upp. Det gör hon inte, hon skriker mera och klöser på tapeten.
(Alltså den nya tapeten i sovrummet. MORR!)

Maja vaknar självklart och börjar skrika, jag försöker parera och göra henne nöjd med tutten. Hon blir arg och vill inte ha tutten. Skriker värre och inget jag gör duger. Åhh, vilket temperament den ungen har.
Vid det här laget är  Maja jättetrött.
Men eftersom Maja skrikit så vaknar Linnéa inne i sin säng och ropar på mamma att komma in till henne. Maja som höll på somna vaknar igen.. Pust..

Så summa sumarum så gick jag upp med Linnéa, satte på Teletubbies och nattade sen om Maja i vaggan.
Släppte ut katten och ställde mig att laga en sen lunch (eller tidigt mellis?) till Linnéa.

Jag som bara ville vila en liiiten stund.. SUCK.

Kommer Johan hem idag och gnäller om att han är trött så får jag tuppjuck. Jag har typ sovit tre timmar per natt i en månad nu..Han sover hela nätter.. MORR!
En dag som denna byter jag gärna, i morgon är jag redo att jobba så får han vara hemma och ta hand om två småttingar.. Åhh så skönt det vore..

(Misstolka mig rätt, oftast tycker jag det är kul att vara hemma med barnen. Men idag vill jag bara få chansen att sova ut så jag inte är en zombi samt slippa skrikande ungar. Bara för en dag.. Snälla?)
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: