>

Lugn dag blev städdag

Det var tanken att idag skulle jag och flickorna ta det enbart lugnt, men efter frukosten hade jag lite energi och tänkta att nu ska jag få lite undanstökat.
Det slutade med att jag tvättade alla husets fönster, bytte till vårgardiner i vardagsrummet, dammsög och åkte och handlade. ;-)

Det svåra var ju att tvätta fönstrena. Dels för att man har två småttingar hemma men främst för att vi fortfarande har byggställningar runt halva huset sen vi byggde om huset i somras. Dessa kommer vara kvar tills efter denna sommaren också.
Men det svåra är alltså att man inte kan öppna fönsterna tillräckligt för att kuna rotera runt dom och stå inne och tvätta.
Utan man måste stå ute.
Och jag som INTE gillar höjder så där jättemycket gillar alltså inte att klättra på byggställningarna för att komma åt att tvätta fönsterna. ;-)
Jag har dragit länge på att tvätta dom men nu behövdes det VERKLIGEN..

Så jag la en nöjd Maja under babygymet och satte Linnéa i soffan , som står framför två av de fönster jag skulle tvätta från utsidan.
Det gick rätt bra... Jag klängde som en apa runt på ställningarna och Linnéa satt på insidan och klappade händerna.
Maja märkte inte ens att jag gått ut. ;-)

Tänk att vissa dagar hinner man inte ens kissa med två små hemma, och vissa dagar hinner man storstäda. Undrar vad som skiljer dagarna åt. ;-)

Lite bilder från idag:


Linnéas nya mellannamn är "jag kan själv".


Hjälper mamma.

På eftermiddagen kom jag och Linnéa överrens om att det var dags för hennes Tiger att bada. Så vi stoppade honom i tvättmaskinen och allt var frid och fröjd.
Tills hon snubblade och slog i knät och ville ha Tiger och trösta sig med.
Då snurrade ju Tiger runt i maskinen och inget annat gosedjur dög. Så Linnéa satt på pallen framför tvättmaskinen och väntade på att Tiger skulle bli klar.
Hon lugnade sig till slut och Kissen dög i väntan på Tiger.

Visst är dom söta, dom små..


Linnéa väntar på Tiger..

Nu är det dags för sängen.. Natti natti
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: