>

Plötsligt händer det!

Nä, jag har inte vunnit på Triss, men nåt annat lika oväntat har idag inträffat.

Maja har accepterat nappen!

Vi har i tre månader försökt få henne att ta nappen men hon har varit envis och bara spottat ut den.
På sätt och vis är det bra med napp, på andra inte. Men hon är väldigt snuttig på kvällarna och vill tutta, men bara kräks för hon blir full med mjölk. Hon vill ju inte ha mjölken, bara snutta ju. Att mamma inte fattar det!

Men för en halvtimme sen skulle hon lägga sig för att ta en tupplur, bökade runt med sin Kanin och med kudden. Började liksom göra snutt rörelser mot kudden (fått mat 10 min innan) så då tog jag fram nappen och stoppade in den. Hon sög åt sig den som en kalv.
Jag har ju provat ge henne nappen i tre månader, med olika sorters nappar, vid olika tillfällen, i olika positioner osv osv.
Men det har aldrig funkat..

Passerar man nån magisk nappgräns vid tre månader och arton dagar?
Kan hon ha tagit efter Elias? KAN dom ens märka att en annan bebis har napp?
Var hon extra snuttig idag?

Hmm, konstigt är det. Men jag är glad. Nattandet går ju sååå mycket enklare med napp, likaså pipiga kvällar.
Nu sover hon gott iaf, med nappen i munnen och Kaninen i ett hårt grepp..

Nu ska jag fortsätta mysa med Linnéa i soffan, framför Nalle Puh.

Sen är det Melodifestivalen!!
Jag är gräsänka ikväll, för Johan är iväg och bastar med några killkompisar. 
Postad i: Allmänt Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: *Mommen*

Grattis :)

2009-03-15 @ 12:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: