>

Så vidrigt

Jag sitter och läser lite på aftonbladet.se om Fritzl-rättegången.
Hela historien är bara för vidrig för att ens ta i sin mun. Ryser så fort jag hör hans namn.

Idag faller iaf domen mot honom. Fritzl har ju hela rättegången försökt att gömma sig bakom en pärm, den fega svinet, men igår erkände han alla åtalspunkter, inklusive mord på barnet som dog, och slutade då att gömma sig.
Han kommer aldrig få leva fritt under sitt liv, anar jag, men är det verkligen rättvist straff för de 24 år han hållt sin egen dotter som sin sexslav i källaren? Och alla barnen som hon födde, helt ensam, som aldrig fått växa upp på ett normalt sätt.
Tänk bara att inte få se solen på hela sitt liv. Det är så tragiskt.

Såna här historier gör att man nästan blir för dödsstraff. :-(

Hans fru Rosemarie, undra om hon verkligen inte anat något under alla dessa år?
Man kan iaf läsa att hon inte tänker skilja sig från sin man.. Hur kan man stanna kvar hos någon som gjort en sån här sak, oavsett om han sitter i fängelse? Men att fortsätta heta Fru Fritzl, det fattar inte jag.
Det ska tydligen vara pga ekonomiska själ. Hemskt.

Allt Fritzl äger ska tydligen säljas och pengarna ska gå till dottern som han höll fången, och deras barn.
Hans advokat har sagt: "- Han älskar sin familj på sitt eget sätt."

Ja visst, någon man älskar så mycket spärrar man in, våldtar 3000 gånger, låter föda ens barn ensam och utan vård, låter sina barn leva i en trång källare utan kontakat med omvärlden och utan ljus. Ja visst, då älskar man verkligen någon!

Fy vad vidrigt!


Nu ska jag gå och krama på min underbara dotter.. Henne ÄLSKAR jag.

Postad i: Allmänt Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: Carolina

Sv: Tack så jättemycket :)

Vilken mysig blogg du har - hur gammal är din lilla tjej? Ha en bra dag! Kram Carolina

2009-03-19 @ 10:32:16
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Angel

tackar.. :-)



Linnéa är snart två år (i maj) och Maja är snart 4 månader..

2009-03-19 @ 13:41:37
URL: http://angelslillavarld.blogg.se/
Postat av: Dino

Livstid blev straffet...eftersom karlfan är 73 år gammal så är det ett alldeles för lindrigt straff. Något i stil med offentlig stenkastning eller något sådant vore mer på sin plats.

Läste du de andra kommentarerna i artikeln? Jag skrev om det på min blogg, att advokaten sa "Incest har funnits i alla tider" och "Monster? Hade han varit det hade han mördat dom"

Jag anser att mord i det här fallet hade varit mer humant - det hade besparat Elisabeth 24 år av ett rent helvete.

Fy viklen vidrig karl.

2009-03-19 @ 18:41:39
URL: http://dino78.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: