>

Tankar på sjalar och selar

Efter en dag med kinkiga barn, japp för BÅDA har varit pipiga till max idag, så kommer lite tankar.
Maja har burits på magen i sjalen till största delen av dagen, då är hon nöjd iaf. Till och med att hon tupplurar en sväng då och då.
Bär henne i vår älskade Looma Sino som vi avgudar, men redan nu kommer tankarna kring vad man ska bära i efter att hon är för tung för Sinon. Linnéa kunde vi ju bära rätt länge i Sinon, men hon har alltid varit lite nätt och inte så tung. Maja verkar, än så länge, växa lite snabbare och jag känner att hon kommer växa ur sjalen snabbare.

Jag har ju en Mei Tai, hemmasydd, som jag gillar.. Men jag får liksom inte till ryggbärandet med den. :-(
Det blir för långt ner på rumpan, och Linnéa som är kort hamnade så långt ner. Hon såg ju rakt in i mina skuldror liksom.. Får man hjälp så funkar det ju, men man är inte alltid två.
Hmm.. Maja har jag inte använt MT-en till ännu, men snart så..

Funderar på en ergonomisk sele. Till exempel en Beco Butterfly, som man sätter i barnet först i selen och sen sätter på sig selen som man gör med en ryggsäck.
Eller ska jag envisas och träna med MT-en?
Fast en Beco är ju snyggt. ;-)

Johan anser att jag inte ska köpa nåt som jag inte kommer använda, speciellt då en sele inte är såå billig. Och det har han ju rätt i. Men jag inser att det nog skulle vara skönt till sommaren att slippa vagnen och ha Maja på ryggen och Linnéa får gå.

Det går ju att hitta en bra begagnad sele på sjalbarn.se, så sååå dyrt blir det ju inte. Och andrahandsvärdet är ju jättebra på selar och sjalar, så om den inte passar oss så kan man ju sälja den vidare. Eller?

Vad tycker ni?

Här är en bild på en Beco Butterfly Carnival


Snygg va?!
Postad i: Allmänt Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: Kickan

Är jättenöjd med vår beco! Ett tips, de rear ut dem på tinytots.se just nu :-)



Kommer absolut försöka slopa vagnen så mycket det bara går i sommar, ta lillan på ryggen och så får Seth gå :-)

2009-03-11 @ 08:40:43
URL: http://gronasmaapplen.blogspot.com
Postat av: Angel

du är det alltså?

hmm, jag försöker ju säga det till mannen..



tinytots.se? det ska jag kolla in.. ;-)

2009-03-11 @ 09:44:22
URL: http://angelslillavarld.blogg.se/
Postat av: *Mommen*

Deeeen va fiiin!

2009-03-15 @ 12:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: