>

Växer som ogräs

Idag har jag varit med Maja till Bvc för mätning och vägning.
Och ja, hon växer som ogräs!
7,4 kilo väger hon och är 64 cm lång. Stora tjejen!

Sen shoppade jag lite med Maja i selen (jag älskar Becon!) och kom hem med bland annat sol/badkläder till båda tjejerna. Kortärmad tröja och lite längre badbyxor, ner till knäna. Blir väl nån solhatt sen också, så är våra ljushyade barn skyddade. ;-) Passade på att handla dom nu, för dom började redan ta slut! :-O

Tänk, här sitter jag och planerar inför sommarens sol och bad. Gud vad jag längtar!
Förra sommaren gick ju all tid åt att vara gravid och otymplig, planera vårt bröllop och att bygga om huset. Det var nog första sommaren som jag önskade att sommaren skulle ta slut fort, för allt blev för mycket och så jobbigt.
Så den här kommande sommaren ser jag fram emot.

Visst så ska vi bygga mer på huset, men inte i samma kaotiska storlek.
Nu ska jag och mannen dricka lite te och faktist planera vad som ska göras  på huset under våren och sommaren..

Trevlig kväll!
Postad i: Allmänt Kommentarer (4)

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag längtar också till sommaren! Satt häromdagen och tittade på kort från i somras och det är ganska farligt. Men nu när vi haft soligt några dagar så ser man ändå att det är på "rätt väg" :)



Kram!

2009-03-18 @ 21:08:41
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Angel

Ja visst känns det som om man får sommarkänningar när solen lyser och fåglarna kvittrar.

åhhh, glass, sol, bad, ljusa kvällar och grillat.. mmmmm



kraaam

2009-03-18 @ 22:15:23
URL: http://angelslillavarld.blogg.se/
Postat av: Ria

vilken gotjej =D då är hon nästan lika stor som Elias då han var på sin fyra-månaderskontroll.. han vägde 7,5 och var 66 lång. nu stramar många av 68-kläderna så det ska bli spännande att se vad som hänt när vi ska på bvc nästa gång.

2009-03-18 @ 22:28:31
Postat av: Angel

Ria: jaa, Maja är nu 3 månader och 3 veckor, så vid 4 månader är hon nog runt 7,5 kilo oxå. ;-)

Elias är lite längre dock..

Kul att jämföra, eftersom dom är så nära i ålder..

2009-03-19 @ 08:29:49
URL: http://angelslillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: