>

Namngivningen

Söndagen kom alldeles för snabbt, för allt kändes inte helt under kontroll.
Men men. Som småbarnmor försökte man ju göra allt klart, göra sig själv i ordning OCH barnen samtidigt.
Det såg nog kul ut när jag halvklädd stod och fixade tårtorna. ;-)

Men vi kom iväg till lokalen i tid, fick den i ordninggjord (med hjälp av svärmor, Fredrik och Anna) och sen var alla gästerna där.
Lite välkomstdricka, mingel och klappande av flera stora runda gravidmagar (varför ser andras magar så fina ut och själv kände man sig bara otymplig?). Ungar sprang runt och lekte.

Ceremonin hade jag satt ihop, precis som jag gjorde till Linnéa, och den blev lite som Linnéas och lite egen.
Vi hade tillfrågat Fredrik och Anna som faddrar, vilket dom ville. Nu har båda tjejerna samma faddrar. :-)
Allt gick iaf bra och sen blev det fika..

Hela dagen kändes lagomt avspänd och det var trevligt att alla var där, även om jag saknade min farmor som ligger på sjukhus efter en operation. Men det gläder nog henne att tjejerna var superfina i kläder som hon köpt.
Maja i vit klänning med broderade vita och rosa blommor, med matchande hätta och underbyxor. Dessa  hade farmor och farfar köpt till Maja i Egypten.
Linnéa hade en vit linneklänning med liknande broderade blommor på livet. En rosa bolero och nya skor med rosa fjärilar på.

Dom var supersöta!

Hann själva inte ta en enda bild, så nu väntar jag på kort från Fredrik och Anna samt Annika och Marcus.
Lägger in bilder så fort jag har dom, Lovar!

På kvällen var vi helt slut och Johan var halvkrasslig så han la sig tidigt.

Jo, namnen blev
Maja Engla Aline




Måndagen blev rätt så produktiv, jag var astrött men kom liksom in i andra andningen. Trots två barn hemma hann jag med detta:
- riva tapet och spackla i Majas rum
- kånka in spjälsängen in i sovrummet och vaggan åkte ut
- bädda rent i spjälsängen och Linnéa säng
- röja i köket efter allt namngivninggrejs
- vika tvätt
- sortera tvätt och tvätta

allt innan lunchen.. ;-)
sen var vi seeega resten av dagen, alla tre..

Tisdag var det dagisdags för Linnéa och efteråt var det kalas hos Viktor. Jättetrevligt trots tråkigt väder..

Idag onsdag lämnade jag Linnéa på dagis, åkte raka vägen till bvc för drop-in-vägning-och-mätning.
Maja vägde 8100 g och var 66 cm lång. Fick femmånaderssprutorna, stackarn. (Oj vilket långt ord!)
Sen in på Öppna Förskolan där Kristin och Lukas väntade.
Sångstund och lekdags med andra små bebisar.
Sen åkte Kristin och Lukas och jag tog en sovande Maja och strosade i centrum lite. Stötte på Anki och Minna på Waynes så jag joinade dom lite.
Sen var det dags att hämta Linnéa från dagis.
Oj var tog dagen vägen?

Nu har ni fått en resumé av de senaste dagarna..

Nu ska jag softa med min bok innan det är dags för sängen.. Natti och kram
Postad i: Allmänt Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: Ria

åh vad jag önskar att jag/vi hade kunnat vara med... var ju jättemysigt och trevligt på Linneas namngivning... får titta på kort istället :) vilka fina namn ni valt till Maja förresten... Engla vet jag att ni pratat om förut, men var kommer Aline ifrån? kram kram

2009-05-06 @ 22:28:40
Postat av: Angel

Det önskar jag med.

Hoppas vi ses snart igen gumman..



Aline kommer från Johans mammas släkt och betyder "ädel gestalt".



kram

2009-05-07 @ 21:56:18
URL: http://angelslillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: