>

Jag är en hemsk hemsk mamma

Idag gav jag vika...

Dagen började med att jag i natt fick sova nån timme max.
Linnéa har sovit jättedåligt sen tomten fick napparna, både på nätterna och dagsvilan.
Det har tagit minst en timme att natta henne. Suck!
I natt vaknade hon strax efter tolv, skrek hysteriskt för hon VILLE INTE SOVA!
Orolig att hon skulle väcka Maja försökte jag ALLT, men slutade med att erbjuda henne sova hos oss i vår säng. Det ville hon, nåt som hon vägrat göra sen hon var runt halvåret. :-O
Hon bökade runt som en nyutsläppt gris till halv tre-tiden, då hon somnade. En kvart senare vaknade Maja och jag nattade om henne.
Jag kröp ner i den sköna sköna sköööna sängen och när jag äntligen somnat, trots minimalt utrymme och ett knä i ryggen, så vaknade Maja igen.

I morse var jag helt slut, milt sagt.

Sen fortsatte dagen i samma ljuvliga spår, Linnéa trotsade järnet hela morgonen.
Hon skrek när jag till slut var tvungen att klä på henne eftersom hon vägrade göra det själv, hon skrek när jag gett henne hundraelva chanser att gå till bilen själv och jag blev tvungen att bära henne, hon skrek hela vägen till Öppnis men sen lugnade hon ner sig, tack och lov.

Vi hade det trevligt på Öppnis men jag var helt slut.

I bilen hem somnade båda. Jag la Maja i vagnen och fick henne att fortsätta sova däri, stående på farstun.
Linnéa bar jag in till hennes säng men då vaknade hon och gallskrek att hon inte ville somna.
Jag försökte det mesta, men vid det laget var jag så slut och ville bara passa på att vila själv när ungarna skulle sova.
Så jag tog fram en gömd napp och gav henne. Hon somnade om direkt!

Jag la mig och i samma stund som jag somnat så hör jag steg på taket.
ÅHHH nej! Plåtslagaren som skulle komma någongång under veckan, valde att komma just den lilla timmen jag hade chans att sova.
SUCK!

Han börjar klampa runt på taket och borra, spika och kapa plåten som ska sitta runt skorstenen.

Maja vaknar, jag vaggar henne till sömns igen, lägger mig och hinner vila 5 minuter innan Linnéa vaknade igen. SUCK!

Det hela slutade med att vi alla tre gick upp.
Nu sitter vi trötta hela bunten i soffan, äter mellis och kollar film.

Och jag erkänner. Idag är jag en hemsk mamma.
Jag är trött in i märgen, lättirriterad till max, gav Linnéa nappen trots att vi bestämt att sluta med den osv osv...

Allt jag önskar mig nu är att sova en hel natt, bara för EN gång. Är det för mycket begärt?
Postad i: Allmänt Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: Mia

Kram! Stackars trötta mamma! Men ett fint kort hade du gjort till mig, så för det ska du ha tack!

2009-10-23 @ 17:50:06
URL: http://mialee.bloggproffs.se/
Postat av: Marie Splittorff

Men vännen!!!



Du är ju allt annat än en hemsk mamma!!!



Alla har vi rätt att få vara trötta ibland...dina flickor är fantastiska och det blev dem inte enbart av sig själva!!!



På tisdag pysslar vi järnet och underhåller ungarna :)



Stor kram på dig!

2009-10-23 @ 17:50:08
URL: http://mariespysselhorna.blogg.se/
Postat av: fante

Oj, vad jag känner igen mig ... Jag hoppas dock inte på en hel natt utan nöjer mig med tre timmar utan att behöva vakna ...

2009-10-23 @ 18:58:55
URL: http://fantefante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: