>

Fullt ös

Ja, så är det att vara småbarnsmamma.
Vi mår alla bra och har ännu, peppar peppar, klarat oss från influensor och förkylningar.

Linnéa ramlade igår på morgonen och landade med nappen i munnen, mot golvet. Och då ringde jag tandläkaren och fick en tid idag.
Jag förberedde Linnéa på att hos tandläkaren måste man gaaaapa stort och bli pillad på tänderna.
När vi väl kom dit (med en övertrött Maja som vägrade sova) så var gumman sååå duktig.
Hon gapade stort och dom fick till och med ta röntgenbilder.
Tyvärr visade det att tänderna fått en smäll och var lite lösa.
Så nu gäller det att undvika att bita i hårda saker i några veckor och hoppas på att tänderna fäster igen.
Jättetråkigt, men sånt som händer...

Maja är i morgon hela 10 månader och börjar bli stora tjejen.
Idag tog hon hela tre steg innan hon for i famnen på mig. Det dröjer inte länge innan den tösen går. ;-)

Idag har Mia och Emilie varit här och hälsat på. Jättekul!
Man glömmer så fort hur små dom är och ändå var det ju inte många månader sen man själv var där, med Maja som skrek, tuttade och kräktes i ett. ;-)

Nyss kom jag hem från gymmet, kors i taket va?! ;-)
Jag har börjat träna och nu så här efteråt ett hårt pass så undrar man varför man inte alltid har tränat regelbundet. Det är ju jättekul, jätteskönt och man mår som en prinsessa efteråt.

Nä, nu ska jag snart krypa ner i sängen och gosa med mannen och lillkatten Doris.

Kram

Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: