>

Två dagar med elever

Idag har jag jobbat min andra dag med elever i skolan. Förra veckan hade vi sånt där intressant pedagogiskt snack. ;-)
Tänk vad lärare kan tjattra, det hade jag glömt. Hehe.

De här två dagarna har väl gått utan några större missöden.
Jo, min kollega X som jag tagit över klasser efter hade informerat mig fel så när jag stog där framför en ny klass så iberättade dom mig om att det jag hade tänkt göra de närmast veckorna hade dom redan gjort. Och haft prov på till och med. ;-)
Så vips fick man fiska upp en klassuppsättning fysikböcker och en helt ny lektionsplanering ur fickan på fem minuter. Det ni! ;-)
Idag hade vi TVÅ brandlarmsutryckningar (nåt med nån fläkt i matsalsköket) så vi ficvk tillbringa 2 gånger 20 minuter utomhus utan ytterskor och jackor. Burr!
Jag som hade foppatofflor på mig (vi får inte ha ytterskor i klassrummen på vår skola) var ju lagomt blöt och iskall om fötterna. Suck..

Men det trevligaste som hände idag var att efter jag haft en av mina nya klasser i Nv, så kom en av tjejerna fram och sa att jag hade gjort lektionen så kul och intressant att hon nu hade fått upp hoppet om ämnet.
Sånt känns kul. :-D

Nu är jag trött och ska lägga mig tidigt tror jag.
Maja sover redan och snart är det dags för storasyster.

Tror det även är dags att mata fiskarna, skörda lite grödor och ta en bloggrunda.

Kraaaam
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: