>

Sommar sommar sommar!!!!!!!

Åh vad skönt det är med sommar!

I midsommar var vi som vanligt ute i Trosa och hade trevligt med svågern, svägerskan och alla vännerna. Alltid lika bra planerat och trevligt! Och vi hade superväder på midsommarafton, nästan så att det var föör hett när det var dags för dans på ängen. Storasyster hade förberett sig på all dans och hade övat in små grodorna bla...
Både hon och lillasyster tyckte det var skoj och när söndagen kom och det var dags att åka hem ville storasyster INTE åka hem, och lämna farfar och alla kompisarna.

Väl hemma var det bara att ta itu med gräsklippningen och det hela slutade såklart med att skrubba fötterna en halvtimme. Varför glömmer jag alltid att ha på typ gummistövlar när jag ska klippa gräset? Har amningshjärnan blivit ett normaltillstånd för mig eller?

I måndags hade jag bokat in en tid för att reparera ac-n. Det fanns bara en tid och det var 8.30.. Suck! Jag fick väcka ungarna (kors i taket!!!!) för att komma iväg i tid och sen bar det av mot söder. 
Då undrar ni varför jag skulle ända till söder för att fixa ac-n, och banne mig det undrar jag med.
Rusningstrafik, väg avstängd pga vägarbete, storasyster som kräktes och sen alla enkelriktade vägar på söder gjorde inte direkt min dag.
Men fram kom vi till slut och bilen blev inlämnad. Jag och tjejerna gick på en prommis längs hammabyhamnen och jag mutade ungarna med glass. Ac-n blev lagad (tack o lov var det bara påfyllning av gasen så det gick på bara 800 spänn) och vi kunde hemmåt åka med 16 grader i bilen. :-D

Eftermiddagen tillbringades på Kairobadet (23 grader i vattnet) och där mötte mannen upp oss efter han slutat jobbet. Vi badade, solade och åt middag på filtar i solen. MYS!

Tisdagen tillbringade vi i grannens pool och ungarna lekte.
Storasyster som alltid varit lite av en fegis i vattnet lärde sig på 5 minuter att simma själv med hjälp av armpuffarna, så hon tillbringade dagen med att plaska runt poolen helt själv. Jag var superimpad!
Vi ska garanterat skaffa pool i år!
Sen när vi skulle gå därifrån gick jag ner för grannarnas trappa ocvh trampade på en lös bräda och stukade stortån. Inte mitt fel att dom hade en lös planka! ;-)
Så nu har jag skiiitont, minst sagt, och har lindad fot för att ens kunna stödja på den. SUCKS!


Jaja, sånt e livet!
Nu ska jag och ungarna snart till barnvagnsbutiken och kolla på sittvagn och ståbräda som ska inhandlas.
Röda babytraveln såldes igår nämligen till grannarna som ska ha sin tvåa om 10 dagar.
I kväll ska den tvättas upp och levereras i morgon.
Vi har varit sååå nöjd med den vagnen men nu åker storasyster aldrig i den, så en sittvagn plus ståbräda blir lagom. Onödigt att dra runt på en tvillingvagn när ingen åker i den. ;-)

Tjolahopp allihopa!
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: